Bingo

Bingo, en dan bedoel ik niet het spel. Ik bedoel dat sommige mensen je kunnen raken zowel in positieve als negatieve manier.

Ongelooflijk dat de mensen van wie je het verwachten mag die laten je vallen als een stuk vuil, terwijl iemand waarvan je dat niet hoeft te verwachten tonen je respect en laten zien wat een vriend is. Zonder enig woord gewoon door daden.

Met woorden kan dat uiteraard net zo.......... iemand zegt iets tegen je en een klap in je gezicht zou je minder pijn doen dan die woorden.

Met de negatieve dingen die gebeuren moet ik in deze dagen denken aan Goede Vrijdag, Jezus liet zich slaan en bespoten door mensen, werd in de steek gelaten door zijn eigen vrienden verraden door zijn vriend.

Ook met positieve dingen denk ik aan Jezus die ondanks alles toch liefde had en heeft voor jouw en mij.
Wat een voorbeeld kan ik aan Hem nemen.

Positieve woorden dezer dagen voor mij komen uit de mond van Joyce Meyer, God die spreekt door haar heen. Haar woorden of Zijn woorden hoe je het ziet, komen bij mij binnen. Hard, met blijdschap, met vreugde als of ik Bingo gewonnen heb.

Ongelooflijk wat Jij kan doen voor een ander of wat een ander kan doen voor Jouw, alleen maar doordat ze hun gave die ze hebben gekregen van God gebruiken, omdat ze gehoorzaam zijn aan Zijn woord in hun leven. Doe waar je goed in bent, je kan niet alles, maar wel de gave die God je hebt gegeven. Ieder op zijn manier waardoor God lichaam hier op aarde een wordt.

Een Openbaring in je leven wanneer je werkelijk beseft wat God voor je heeft gedaan, de pijn die Zijn zoon voor jouw en mij heeft geleden.
Dat je eindelijk beseft hoe geliefd je bent door Hem .

Zodra je dat werkelijk beseft dan zeg je

BINGO.





1 opmerking:

Unknown zei

Raak stukje! Dank je wel.