De wereld staat op zijn kop

De wereld staat op zijn kop. Niet voor de Zoon van God, maar voor een stel mannen die achter een bal aan rennen en daar ook nog eens miljoenen voor krijgen.

Mensen worden afgeslacht omdat ze in de weg liggen, ( wonen kun je het niet noemen) voor een stadion dat gebouwd moet worden. God huilt.

Mensen sterven van de honger, een redelijk ziekenhuis is er niet voor iedereen of moet ik zeggen ziekenzorg is er niet voor iedereen.
Maar er gaan wel miljoenen en wie weet miljarden om in een WK. Mijn vraag is waar zijn we mee bezig?

Mensen in ons land klagen over chronisch geld te kort maar alleen gisteren en vandaag zijn er 6000 mensen uit ons land vertrokken om naar hun 'Helden' te kunnen gaan kijken.

Ik vind dat moeilijk te rijmen. Ik bedoel wat kost een ticket en een hotel? Mensen die hun laatste cent uit geven aan hun huis versieren hier in Nederland voor voetballers die het niet eens zien.

Maar wat doen we voor God? Een cent uit geven voor Gods koninkrijk kan niet want nee we hebben het zo slecht door de crisis. Geld in de collecte doen we niet, want ja dag zo goed was de dienst ook niet en wat voor excuus nog meer.

Met Gods koninkrijk bedoel ik niet alleen de kerk, maar ook de mensen om je heen.

Ik bid God wanneer onze ogen open gaan en gaan zien waar het in werkelijkheid omgaat in dit leven.

Ik bid dat God Zijn Geest als een wind door onze land zal laten gaan, en dat er een opleving mag komen in ZIJN naam.

Heg je naaste lief gelijk jezelf, tis niet altijd makkelijk, en ik weet dat ik nu mogelijk mensen tegen het zere been aan schop met deze blog.

Maar mensen aub kijk eens om je heen, deel je liefde, de liefde die je van God in je hebt gekregen of je nu gelovig bent of niet. Ieder mensen heeft liefde in zich gekregen om uit te delen.
Deel de liefde met een ander, en dan weet je waar het leven omdraait.






Blijf dicht bij je Maker.





1 opmerking:

Unknown zei

dat klopt Eve, ik lees artikelen en zie zaken die mijn zicht voorbijkomen en dan huilt mijn hart.Hoever mensen kunnen gaan... Ja mensen, want het zijn wij die dit elkaar aan doen, voor......macht, geld, status,traditie en wat al niet meer. Iedereen volgt datgene op wat hem is opgedragen dat te doen,je werk,de klussen, bang dat ze anders hun job kwijt kunnen raken met alle mogelijke gevolgen vandien. Brazilie nu, voorheen, laos, Zuid-Afrika en nog vele andere landen, arm als de pieten.

Het is een bewustzijn bij een ieder. het blijft moeilijk, want ook ik kijk af en toe voetbal mee en juich mee als Nederland wint. Alhoewel ik ook vaak kies voor de underdog, ach je weet wel! Kan hier eindeloos over discussiëren, maar wilde gewoon even een reactie geven en dat ik ook zeer mijn bezwaren heb. Het over nadenken en bij de Heer brengen is wat ik kan doen en voelt goed en fijn. vwb fin. uitgaves voor deze evenementen ben ik het mee eens. Ook daarin probeer ik mij te plaatsen in hun situaties en ook hier blijf ik zeggen, Bewustwording!