Een bak ellende

Als je om je heen kijkt of luistert naar een ander dan is er in de wereld een bak ellende.

De een krijgt de doodstraf omdat ze het 'verkeerde' geloof in haar land aanhangt.

De ander zit 17 jaar in de cel voor iets wat ie niet gedaan heeft, maar niemand wilde hem geloven.

De ander wordt achtervolgt door een psychopaat.

Mensen om je heen zijn depressief, ziek of volledig in beslag genomen door hun werk, dat alles en iedereen om hun heen moeten wijken voor hun baan.

Anderen weten niet meer wat communiceren is, de een na de andere relatie loopt stuk.

Vroeger.......... die goede oude tijd???

Was het toen echt anders dan nu? Hadden de mensen toen ook niet hun problemen? Of waren ze anders?
Soms denk ik omdat we het in onze cultuur best makkelijk hebben, dat we los zijn van God.

Waarde en Normen die in Nederland heel normaal waren zijn vervaagd.
De maatschappij is een Ik maatschappij geworden.

Het helpen van een oude buurvrouw of een buurvrouw die weg teert van de kanker lijkt een uitzondering.

Je bent bijzonder als je dat doet.

Mijn hart huilt als ik denk aan hoeveel mensen leven zonder God of gebod, zonder familie of vrienden.

En dat terwijl je nooit alleen hoeft te zijn.

God is altijd daar, Hij ziet je en houd van je.

Hij wil je helpen.
Hij kan je helpende hand in je leven zijn.

Ik weet dat er mensen zijn met verklaringen waarom God niet bestaat. Maar ik weet dat als Hij niet in mijn leven was, ik deze blog vandaag niet had kunnen schrijven.

I know I can do all things through Christ.
Met God kan ik alles aan.

Geen opmerkingen: