Met vebrazing

Met verbazing sla ik het voetbal gebeuren gade. Niet te geloven wat een gekte.
Mensen in tranen omdat hun groep heeft verloren, spelers in tranen. Massa gekte op straat hier in Nederland omdat 'onze' jongens hebben gewonnen.

Mensen die mannen op dat veld doen gewoon simpel weg hun werk. Als ik mijn huis heb schoon gemaakt, of de bediende achter het vleeswaren in de super markt doen we toch ook niet zo achterlijk.

Daarbij komt dat voor dit gebeuren kinderen zijn afgeslacht, meisjes worden op gedoft om de toeristen te 'plezieren'.

Waar gaat het heen? Hoe kijkt God hier naar?

Ben ik de enige die ook de andere kant ziet van dit wk? Of sluiten we allemaal onze ogen zodat we met handen gewassen in onschuld naar 'onze' jongens kunnen kijken?





Dit is de andere kan van het WK. Dit is de minst erge foto die ik kon vinden op google.
Ook dit is brazilie.

Mogen wij als Christen onze ogen hiervoor sluiten? Ik denk van niet ook zij zijn onze naaste ook al wonen ze ver weg. Ik roep op voor massaal gebed voor de mensen in brazilie.

Blijf dichtbij je Maker.



Geen opmerkingen: