Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Het lijkt bij mij op dit moment meer tegen te zitten dan mee.
Hoe komt dat?

Ik denk nou ja eigenlijk weet ik het wel zeker, dat hoe meer ik met God bezig ben hoe meer ik lichamelijk en geestelijk wordt aangevallen door de andere kant.

Die wil mij graag in zijn macht houden. Iets wat ie eigenlijk nu wel lang genoeg heeft mogen doen.

Het blijft raar dat mijn geloofsleven een nieuwe opleving heeft gekregen door mijn beste vriend die in de gevangenis zit.

Raar hoe God mensen gebruikt. Ik bedoel laten we eerlijk zijn je zou toch niet echt heel snel verwachten dat je dichter bij God komt door iemand in de gevangenis.

God kan veel, Hij is groot, zelf groter dan we maar kunnen voorstellen.

En toch he, waarom wordt ik dan zo aangevallen zou je zeggen, waarom laat God het toe, waarom wordt ik toch best geregeld teleurgesteld door mede christenen?

Soms leer ik meer van mijn moslim vrienden of ateistische vrienden dan van mijn eigen christen vrienden.

Ik heb er een verklaring voor: God zit in ons allemaal.

Nu zit het even tegen in mijn leven, maar ik weet dat het goed komt.

Ik ben blij te weten dat God genoeg vertrouwen in mij heeft dat ik bij Hem blijf en op Hem blijf vertrouwen.
dat klinkt heel raar ik weet het, maar er staat in de bijbel dat je blij moet zijn met verdrukking en strijd in je leven. dat je dan zalig bent in de Heer.

Soms zit het mee en soms zit het tegen.




Geen opmerkingen: