Beth Moore

Nu ik bezig ben met de bijbelstudie van Beth Moore, God op zijn woord vertrouwen.
Valt mij op dat het zo ontzettend belangrijk is dat je Gods woord kent. En dat je het als een zwaard in je leven mag gebruiken.

Ook zie ik dat mensen Gods woord gebruiken zo hoe het hun uitkomt. Begrijp me niet verkeerd heb ik ook gedaan, maar ik heb de gevolgen gezien.

Gods woord valt niet aan te tornen. En er komen dingen op je pad die je niet leuk vind of niet snapt, Hey wie kent dit niet?. Maar blijf God vertrouwen dat ie je geeft wat goed voor je is, en dat ie je zal geven wat je nodig hebt. Vraag Hem betrek Hem in je leven in de kleinste dingen in je leven. Maar onthoud: 'God is geen kauwgomballen automaat' het is niet zo dat je iets vraagt er een gebedje tegen aan gooit en God het je geeft.

Ik daag jullie uit, Ken Gods Woord, en neem het aan als een kind die zonder vragen luistert en aanneemt wat zijn ouder zegt.
Ja je hebt een eigen mening God heeft ons geen robots gemaakt.
Maar aan zijn woord valt niet te tornen.

Blijf dichtbij je Maker.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Super mooi geschreven Eve B.

Aritha V. zei

Dank je wel, Eve. Heel krachtig.

Wendy Born zei

Wat mooi Eve dat je hier mee bezig bent. Beth Moore schrijft prachtige boeken.
Ik ben net gisteren begonnen in 'De geliefde discipel'.
Geniet ervan!