Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zei mijn oma altijd.

Het lijkt erop dat steeds meer mensen om mijn heen ook gaan inzien. Het leven is zoveel mooier als je kan genieten van een paar wolken die vliegen door de lucht. Of een mooie vlinder die voorbij vliegt.

Hoe mooi is het om in de lieve ogen van je kinderen te kunnen kijken en tegen ze zeggen dat je van ze houd.
Eigenlijk vind ik dat niet iets kleins maar mega groot :)
Kinderen is niet gewoon, Kinderen zijn een gift waar jij als moeder en vader voor mag zorgen.

Geniet van je momenten met je kinderen, schrijf dingen op want voor je het weet ben je het vergeten wat er is gebeurd, en het verleden kan je niet over doen.
Je hebt een speciale taak gekregen in het leven, besef je dat?.

Ik herinner me nog dat een van mijn jongens verkouden was en zei:' Mama mijn neus zit naar achter' met anderen woorden mijn neus zit verstopt.
Dat soort dingen zijn gewoon zo mooi.

Hoe meer je opschrijft over waar je dankbaar ben per dag hoe mooier het leven wordt.

2 van mijn Penpals in USA die uitzichtloos in een cel zitten iedere dag, zijn ondanks hun niet zo geweldig leven begonnen met 3 dingen per dag op te schrijven die ze gelukkig maakt.

Een van de jongen schreef mij, ik heb een lichtknop in mijn kamer gekregen nu ik een nieuwe cel heb. Een ander schreef, ik heb een verse sinaasappel gekregen.



Heb jij ooit stil gestaan bij deze dingen?
Voor mij waren die echte eye openers.

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

Geniet van je dag,

Blijf dichtbij je Maker.

Geen opmerkingen: