Advent dag 17

Micha 5:2-5

Overal branden lichtjes in de huizen. De sterren worden op gehangen.

Overvloed aan boodschappen worden in geslagen, maaltijden voorbereid die je nog nooit van je levensdagen hebt gegeten.

Maar de Echte boodschap, het echte kerstmis.

Hoeveel koningen zijn er geboren, ze zijn niet te tellen.

Maar de Enig geboren Zoon de Zoon van God, Koning der Koningen waar het Kerstfeest om gaat, juist die wordt nu vergeten.

Vandaag kreeg ik van een lieve mede gevangenis schrijfster deze mooie tekst:


Hoe toepasselijk op de lezing van vandaag.

Wie zet jij in het zonnetje voor iets kleins wat iemand heeft gedaan voor een ander?

Een niet opvallende baan, bijvoorbeeld de postbode, toch heel normaal dat je post op je deurmat valt. Of niet soms?
Nee zeker niet, laat je waardering zien aan je postbode of je vuilnisman juist in deze dagen. Laat deze mensen opvallen in deze dagen.

Vorig jaar had ik mijn postbode een kerst kaart gegeven met iets kleins erin, die vrouw was zo dankbaar dat ik gewoon zelf een week op de wolken heb gelopen omdat ik zo blij werd van haar reactie.
Bethlehem een niets zeggend stadje, dat wordt de bekendste stad van de wereld, omdat juist daar de Koning der koningen wordt geboren.

1) Voel jij je ook wel eens als een Bethlehem? arm, klein en vergeten
2) Dank God voor Kerst dank Hem voor zijn Zoon.

Blijf dichtbij je Maker.



Geen opmerkingen: