Advent dag 19

Zoals een aantal van jullie weten schrijf ik met gedetineerde in USA.

Een van mijn vrienden heet Tony, ik schrijf met hem sinds 2001. Hij is echt mijn maatje hoe raar dat ook mag klinken.

We bidden al jaren voor zijn vrijheid, zijn zaak is niet zuiver zoals je de laatste tijd ook in het nieuws ziet, zo zit het ook ongeveer bij hem .

The eyewitness thought it MIGHT be him. no 100% sure? Well yeah i think so.

Triest in en in triest. Tony is een Christen en ik zeg wel eens tegen mensen ik ben terug gebracht bij God door een gedetineerde.

Klinkt raar maar zo is het wel. God doet rare dingen soms :) Zo ook met Tony, na 2 jaar wachten op uitspraak van de rechtbank is zijn zaak afgewezen. Dat is knap beroerd zeker als je bedenkt dat zijn beide ouders ernstig ziek zijn, en hij dus mogelijk nooit geen afscheid meer van ze kan nemen.

Hoe het zit zit het. Hij en ik en nog een paar anderen mensen hebben God gevraagd hem een teken te geven wat te doen met zijn leven. Ik bedoel een toekomst uh hoe moet je je die voorstellen in de gevangenis. Ik zei steeds Tony je hebt een taak daar, God gebruikt je in Zijn koninkrijk bid voor een antwoord, zeg God wat je vind en wilt.

Daar knelde de schoen want hij bid nooit voor zichzelf, dat doe je toch niet? uhhh waarom niet?

Goed lang verhaal kort te maken. Ik hoorde net dat hij is verhuisd naar een afdeling iets van een elite afdeling, stel je er niet te veel bij voor het is maar een naam.

Ook is hij terug gevraagd voor zijn 'oude' baan, waar de zacht gezegd op een vuile manier is weg gewerkt.

En ja wel geloof het of niet..... hij heeft een celmaat die Christen is, van dezelfde hobbies houd als Tony.

Ik bedoel, hallo God verhoord.

Vraag en ik zal het je geven, niet op jouw tijd maar wel op die van Hem

Prijs God voor Zijn weg in jouw en mijn leven.

Ik was van plan iets heel anders te schrijven vandaag, maar er kwam van alles tussen en nu weet ik waarom. Mijn vriend Tony belde net en God wilde vast graag dat ik dit met jullie deelde.

                                      Bron van de foto: Google

Blijf dichtbij je Maker.

2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Ja, we hebben nog steeds een God van wonderen hè? Ik bedoel ... als je ze maar ziet.

LookAroundTheCorner zei

Daar heb jij een punt Jedidja, Je moet wel open staan voor het zien van verhoring en wonderen.

Maar goed Tony en ik doen dat. :)