Advent dag 2

2 December, de 2de dag in de Advent tijd.

Een dag vol hobbels en bobbels hier. Een brief van een vriend uit USA. Waar in ik lees dat hij compleet in elkaar is getrapt. Geen kant uit kan.

Dan lees ik Psalm 9 en voor mij vallen dan de verzen 11 en 17 op.

Wie uw naam kent, kan op u vertrouwen, u verlaat niet wie u zoeken, HEER.

De HEER maakt zich bekend en doet recht, door zijn handen komt de goddeloze ten val.


Na het lezen van de brief, denk ik dan hmm hoe moet ik dit plaatsen.

Ik besef me dat God ons heeft gemaakt uit Liefde, om Liefde te geven.

Hij heeft ons uit stof gemaakt en tot leven geblazen door zijn Adem, zijn Liefde voor de mensheid.

Gemaakt naar zijn evenbeeld, van de Vader, de Zoon, en de Heilige Geest.

In het boek van Ann Voskamp staat: Je bent gemaakt uit stof van deze wereld en gemaakt met blijdschap vanuit de Hemel, je bent vlees en je bent de geest.

Hoe je verhaal ook is:  Je bent gemaakt uit Liefde, voor Liefde.

De liefde is in sommige plaatsen op deze wereld ver te zoeken.

Denk eens na over deze vragen:

1) Wat betekend het voor jouw dat je gemaakt bent uit de oneindige Liefde van God?

2) Wat op deze aarde, maakt jouw dat je in verwondering bent?

3) Denk aan 3 mensen die niet echt makkelijk zijn om van te houden. Hoe zou het zijn als je van deze mensen kunt houden met de liefde van God.

Ook dat is Advent.

Blijf dichtbij je Maker.

                                     
                                      Genesis 1: 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als
                                      evenbeeld van God schiep Hij hem, mannelijk en vrouwelijk
                                      schiep Hij de mensen.

Geen opmerkingen: