Advent dag 7

De tweede Advent week is in gegaan. De week van  VREDE.

Weer een week dichter bij naar het geen we uitkijken. De verjaardag van Jezus.

Genesis 22 is wat Ann Voskamp aan haalt in haar boek vandaag. De dag dat Abram zijn zoon Isaac moet offeren.

Heb jij daar wel eens aan gedacht dat je je kind moet offeren?

God heeft het gedaan, voor jouw en mij. Hij heeft zijn zoon gegeven voor ons. Geslagen en vernederd voor ons.

Alleen het idee al dat ik dat zou moeten doen, laat alles in mij steigeren.

Abram ging met zijn enige zoon van Sara, hij ging hij gehoorzaamde God.

Maar liefdevol als God is voorziet God in een offer. Nee niet Isaac maar een bok die daar boven op de berg vast zit in een struik.

God voorziet jouw ook. Hoe moeilijk je leven ook is, en als je denkt dit kan ik niet. God is bij je. vertrouw op Hem.

Hij zal je dragen als je het alleen niet meer kunt.





Schrijf een 10 dingen op waar God je in heeft voorzien, vandaag, of in je leven. Schrijf ze op een lees ze over een poosje nog eens.

Schrijf op waar je nu meer worstelt en kijk over een jaar nog een naar dat briefje, ik weet zeker je ziet dat God heeft voorzien.

Blijf dichtbij je Maker.




Geen opmerkingen: