Het Huishouden.

Het huishouden, tja wat kan je er van zeggen en wat kan je er van maken?

Het huishouden is absoluut niet een van mijn favoriete bezigheden. Maar het is wel iets dat ik mag doen om Gods naam groot te maken.

Als je je eens bedenkt dat je de kracht en gezondheid hebt gekregen dat je het zelf kan doen. En dat je niet afhankelijk bent van een hulp die het voor je moet doen, en het dan ook nog eens niet doet zoals jij het graag wilt.

Als je eens bedenkt............ dat iedere dag als je de bedden van je kinderen en van je man en jouw opmaakt, dat je dat moment kunt gebruiken om ieder kind afzonderlijk bij God te brengen.

En als je het bed van je man en jouw opmaakt dat je God mag danken voor de man die Hij je gegeven heeft, en dat je dat moment kan gebruiken om voor je huwelijk te danken en te bidden.

Hoe mooi is het dan om de bedden op te maken? Wie weet ben jij die dag wel de enige die voor je kinderen, man en je huwelijk bid.



Wat een zegen was het voor mij om dit te ontdekken, om op deze manier bezig te zijn in mijn huis.

Als je Engels goed genoeg is raad ik je aan het boek.

'Women Living Well' te lezen van Courtney Joseph.



Zij laat ook mooi de keerzijde van het negatieve van het vrouw zijn zien. Veel vrouwen worstelen met het gevoel dat het thuis blijven bij de kinderen niet veel voor steld.

JIJ, ja JIJ BENT WEL DE GENE DIE DEEL UIT MAAKT HOE ONZE WERELD ER OVER 20 JAAR UITZIET.

Misschien denk je nu, die is gek, en dat mag,

Maar JIJ bepaald wat voor volwassenen je kinderen worden.

Denk daar eens over na.

En Blijf dichtbij je Maker.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Heel mooi Eve....en dit is een geweldig boek. Ik raad het jullie zeker aan. het leest overigens vrij gemakkelijk.
Een aanrader!

Anoniem zei

Wat een mooie bemoediging! Hier word ik nou weer blij van.