Recensie Band van Liefde.

 Vragen bij het boek: Band van Liefde van Karen Kingsbury.

Wat vind ik van de kaft?:
De kaft maakt mij nieuwschierig om het te gaan kopen. Het is een kaft waarbij ik zo iets zou hebben van ik ben benieuwd waar dat over gaat.
Dit geld ook voor de achterkant van het boek waar een korte omschrijving op staat.



Wat zijn mijn verwachtingen van het verhaal?:
Het is een boek van Karen Kingsbury, mijn verwachtingen ten aanzien van haar boeken zijn altijd hoog. Voor mij is het altijd wel zeker dat ik er iets uit leer.
En ook deze keer  is het weer gelukt dat mijn verwachtingen uit kwamen. Het is zo’n prachtig en praktisch boek. Het laat zien dat God er altijd bij is en dat je God mag vragen en boven al dat Hij het doet wanneer Hij daar de tijd rijp voor vind.

Een cijfer voor dit boek?:
Ik heb mijn hart verpand aan de Family van Jezus.
Maar dit boek verdient ook zeker een 8.

Wat is er nodig voor een band tussen een opa en een oma en hun kleinkinderen.?
Liefde, Gebed, Aandacht voor elkaar een voorbeeld zijn voor je (klein)kinderen. Als je een opa en oma hebt die er voor je zijn, die hun liefde delen voor elkaar met jouw dan kan de band heel goed worden.

Hoe kan je mensen lief kunnen hebben zoals je dat leest in dit boek?:
Door net als hun heel dichtbij God te blijven met God is alles mogelijk dus ook liefhebben die je menselijk niet lief zou kunnen hebben.

Wat leert God Ashley in het boek?:
Dat ze ondanks alles moet blijven vertrouwen op God. En dat God de noden van je hart kent. En dat je samen met God en je familie veel aankunt.

Wat er door John Baxter heen ging toen hij Haley op haar fietsje zag fietsen?
Ik denk genade, trouw van God dankbaarheid.
Er zijn meerdere momenten in mijn leven geweest dat God zijn grootheid heeft laten zien. Alleen al het feit dat de artsen hadden gezegd dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen en ik nu 3 kinderen heb gekregen.

Luke kreeg van zijn vader het advies vergeving te vragen aan Reagan. Voor wat er tussen hun was gebeurd en de gevolgen die dat had was Excuus niet genoeg. Vergeving vragen gaat dieper, het is klein maken naar de ander toe en God. Het is een nieuwe weg in kunnen slaan als de ander werkelijk vergeeft.

Dat John en Elaine gingen trouwen vond ik wel leuk, ze hebben gelijk is mijn mening. Ik ken geen situatie waar dat is gebeurd, maar je gunt toch iedereen het geluk en als dat dan is door hertrouwen dan is dat zo.

Wie is mijn favoriete Personage?
Ik denk toch echt Ashley, hoewel ik enorm respect heb voor Kari.
Maar Ashley haar haar doen en laten past meer bij mij. Het door zetten na een zware moeilijke periode en er uitkomen en zien dat God iets zo moois voor je in petto had, nu heb ik het niet over de dood van haar dochtertje, maar wel over haar verhaal in de andere delen van de Baxter familie. Ashley raakt mij door haar onophoudelijke vertrouwen in God het genieten van de kleine dingen.

Wat heeft God mij geleerd in dit boek.
De opmerking van de moeder van Bailey dat ze God bid Gods plan in Bailey haar leven uit te voeren hoe God dat van plan was is toch wel wat me in dit boek het meest geraakt heeft.

Ik kan niet wachten om de andere delen uit deze serie ook te gaan lezen.




Geen opmerkingen: